Follow by Email/Obserwuj przez Email

piątek, 16 października 2009

Zupa Reanimacyjna

Zupa reanimacyjna powstała pod wpływem syndromu "Day After", na który obydwoje dzisiaj cierpimy. Wczorajsza wizyta naszych znajomych była bardzo (aż za bardzo;) udana. Zrobiłam moje popisowe krewetki i przystawki, do tego winko i... aż człowiek zapomniał, że to czwartek.
Dzisiaj, żeby doprowadzić nas do jako takiego porządku, ugotowałam Reanimacyjną Zupę. Zdrową, rozgrzewającą, pożywną i stawiającą na nogi.


kawałek mięsa wołowego (dowolny)
kawałek kurczaka (dowolny)
4 ziemniaki
porcja włoszczyzny
świeży koperek - 4 łyżki
przyprawy: sól, pieprz, pół łyżeczki kminku, łyżeczkę kurkumy, listek laurowy i ze dwie kulki ziela angielskiego

Wyciągnęłam kawałek wołowiny (akurat miałam chudą ligawę) i kawałek kurczaka (2 skrzydełka konkretnie- czasem trzymam takie zupowe zestawy w zamrażalce) i ugotowałam je. Bez soli i przypraw, ponieważ posolona wołowina robi się twarda. Następnie usunęłam szumowinę za pomocą sitka, mięso pokroiłam na mniejsze kawałki. Dodałam pokrojoną w paski włoszczyznę (seler, por, pietruszka, marchew), 4 pokrojone w kostkę ziemniaki, ze 4 łyżki posiekanego kopru i przyprawy: sól, pieprz, pół łyżeczki kminku, łyżeczkę kurkumy, listek laurowy i ze dwie kulki ziela angielskiego. Kurkuma jest jedną z moich ulubionych przypraw, z powodu zarówno smaku jak i pięknego koloru, który nadaje potrawom. Staram się jak najmniej używać chemikaliów typu vegeta, ktore też dają ładny kolor, dlatego kurkuma jest super, pod zględem smakowym, zdrowotnym i estetycznym.
Zupka wyszła prosta i smaczna, polecam do reanimacji/regeneracji ;)

2 komentarze:

  1. Fajna zupka, faktycznie b. dobra na "dzień po", bo syci a nie obciąża biednego żółądka ;) co do veget i tym podobnych wynalazków, też staram się używać ich jak najmniej :) i też bardzo lubię kurkumę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie, postawiła nas na nogi ;) Jestem fanką zup i chyba oglosze ich festiwal, bo zupa jest najlepsza na słotę :) gdy człowiek wraca zmarzniety do domu, może ją bez problemu szybko odgrzac :)

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna&Co.

Łączna liczba wyświetleń