poniedziałek, 16 listopada 2009

NAJLEPSZA NA ŚWIECIE FASOLÓWKA

Pisząc słowo "fasolówka" od razu przypomina mi się Pani Teresa - moja ukochana nauczycielka języka polskiego, która denerwowała się, kiedy mówiliśmy: pomidorówka, fasolówka. Zawsze nam dokuczała, że analogicznie powinna być też grzybówka i ogórkówka :)

Rzadko robię zupę fasolową czy grochową, bo nigdy nie należały do ulubionych pozycji w domowym menu. Jesienią zupa jest dla mnie podstawą. Lubię mieć wielki garnek zupy, na dwa dni, żeby wracając do domu w pięc minut mieć ciepłe jedzenie. Mamy tyle rodzajów zup w rodzimej kuchni, a ja często ograniczam się do przygotowywania kilku - tych neutralnych, ktore wszyscy lubią. Niniejszym postanawiam to zmienić :)

Udało mi się zrobić tak niesamowicie pyszną zupę fasolową, że nie mogę o niej po prostu powiedzieć zupa - wyszła mi stu procentowa FASOLÓWKA ;)



Składniki:
duża micha namoczonej przez noc fasoli
300-400 g wołowiny (u mnie byłto rozbratel)
kilka plasterków boczku
kilka platerków wędliny (ja dodałam wędzoną drobiową)
2 marchweki
kawałek selera
2 pietruszki
2 ząbki czosnku
4 ziemniaki
natka z pietruszki

przyprawy: pieprz, sól, kurkuma, masala, majeranek

Od jakiegoś czasu gotuję według pięciu przemian. Tę zupę też tak właśnie przyrządzałam, może dlatego wyszła taka dobra a może miałam nieokiełznaną ochotę na fasolę...
Staram się też nie używać vegety ani kostek rosołowych, więc gotuję zupy na kawałku mięsa, może to być kurczak albo kawałek wołowiny. Tym razem użyłam właśnie wołowinę, którą pokroiłam w niewielką kostkę i ugotowałam razem z fasolą. Po dłuższej chwili, gdy były już miękkawe, dodałam pokrojoną marchewkę, pietruszkę, selera, czosnek i posiekaną natkę. Dorzuciłam ziemniaki i przypawiłam szczyptą kurkumy, masali, majerankiem solą i pieprzem.
Usmażyłam drobno pokrojony boczek i wędlinę (może być sam boczek, ale ja nie chciałam, żeby zupa była bardzo tłusta) i dodałam do zupy. Gotowałam wszystko dosyć długo, żeby wszystkie składniki były miękkie. Wyszła przepyszna fasolówka :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń