poniedziałek, 23 listopada 2009

PO PROSTU...SADZONE (na szynce, dymce i pomidorach)


Obok jajecznicy i jajek na bekonie - moje ulubione śniadanie.
Danie, albo śnia-danie, które odkryłam niedawno. Chyba żyłam w błogiej nieświadomości, że jajka można posadzić na czymś innym niż boczkek albo po prostu masło.
Kiedyś takie pyszne śniadanko zafundowała mi moja Teściowa. Z wiejskimi jajkami od Pani Zosi (pozdrawiam i dziękuję :))
Od razu dołożyłam je do naszego menu. Weekendowe śniadanie bez sadzonych albo jajecznicy w ogóle się dla mnie nie liczy.
Smacznego!


jajka (najlepiej te od szczęśliwej, wiejskiej kury:)
dwa, trzy duże plastry szynki
dymka ze szczypiorkiem
pomidor
oliwa z oliwek
sól, pieprz

Na oliwie podsmażam cebulkę (szczypiorek zostawiam do posypania z wierzchu) i pokrojoną szynkę, następnie dodaję obranego ze skórki i pokrojonego pomidora. Na tym wszystkim sadzę jajka. Posypuję szczypiorkiem, solą i świeżo zmielonym pieprzem. Przykrywam pokrywką, żeby równo się ścięły.
Najbardziej lubie, gdy białko się zetnie a żółtko jest płynne.

Jajka można posadzić również na większej ilości warzyw, można dodać cukinię, paprykę, pieczarki - w zależności co kto lubi. Ja lubię taką prostą wersję :)

7 komentarzy:

  1. Mmm... Aż ślinka cieknie.:)
    Ja sobie zazwyczaj jajka "posadzam" na plasterku szyneczki i serka. Troszkę mnie wymyślne, ale też pycha.

    No i popatrz - tym swoim artykułem przypomniałaś mi, że tak długo planuję sobie zrobić jajecznicę z pomidorkami, a jakoś nie mam czasu, lub zapominam :D:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bez jajek żyć nie mogę :) z serkiem też dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie pokazuj tylko tego mojemu facetowi, bo zaraz pobiegnie do kuchni i zrobi jajka sadzone. jest ich maniakiem! niezaleznie o ktorej porze! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe i proste danie, lubię rozlewające się żółtko.

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń