piątek, 7 maja 2010

TAPAS RYBNE Z POMIDOROWĄ SALSĄ

Dziś sobie zaszalałam. Zainspirowana książką o rybach, którą przeglądałam u Tęczy, postanowiłam zrobić coś zupełnie nowego. Niestety z przepisu z książki spisałam tylko składniki, więc musiałam improwizować i modyfikować, ale kto nie ryzykuje ten nie smakuje ;)

Składniki na pulpeciki rybne:
300g filetów z ryby morskiej (u mnie dorsz)
2 dymki ze szczypiorem
2 ząbki czosnku
papryczka chilli
garść natki z pietruszki
kilka łyżek startej bułki
jajko
sól, pieprz
olej do smażenia (u mnie arachidowy)

Rybę siekamy drobno jak na tatar, dodajemy posiekaną dymkę ze szczypiorkiem, natkę, chilli, 2 wyciśnięte ząbki czosnku, jajko i bułkę tartą (tyle, żeby masa się dała uformować w kulki).
Pulpeciki smażymy na oleju, następnie odsączamy tłuszcz na ręczniku kuchennym.

Składniki na salsę:
duży pomidor (lub dwa)
2 ząbki czosnku
1/2 limonki (skórka i sok)
łyżka oliwy z oliwek
garść swieżej posiekanej mięty i kolendry
mielona słodka papryka, sól, pieprz, łyżeczka cukru.

Ocieramy skórkę z limonki i wyciskamy sok, dodajemy łyżeczkę cukru, zioła, oliwę, wyciśnięty czosnek i przyprawy. Lekko nacinamy skórkę na pomidorze i parzymy. Obieramy i kroimy w drobniutką kostkę. Dodajemy do sosu, mieszamy.
Podajemy z pulpecikami z ryby.

Jest po prostu MNIAMMMYYY!!!


5 komentarzy:

  1. Pysznie wygląda. Super pomysł na przekąskę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. smakowite są takie kuleczki i można je jeść i jeść i nawet się tego nie czuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wbrew pozorom są dosyć sycące. Podałam je najpierw na ciepło, Wąż dostał do nich ziemniaczki. Ja zjadłam same i najadłam się czterema.

    Polecam, bo przez dużą ilość ziół: miętę, natkę, kolendrę i czosnku z limonką, w ogóle nie pachną rybą. Są pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  4. A powinny, bo są rybne ;)- arcydzieło! hmmmmm

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń