wtorek, 26 lipca 2011

OGÓRASY !!!

Ha! zrobiłam pierwsze w życiu ogórki małosolne :-D
Z niecierpliwością czekałam na efekt i niniejszym oznajmiam, że:
Moje "dziewicze" ogórasy są debeściarskie.
Wąż powiedział: "Nie będziemy już kupować gotowych" ;)))

Duże słoiki umyte i przygotowane lub garnek kamionkowy.
Ogórki (ja lubię mniejsze), dokładnie umyte
Zestaw do ogórków: czosnek, korzeń i liść chrzanu, koper (moja Sis dodaje liść wiśni)
Ja dodałam jeszcze: białą gorczycę, papryczkę piri piri- ususzoną, listki laurowe z Bari (od Hani :)
Wrzątek z solą (duża łyżka soli na 1 litr wody)
Ogórasy zalewamy wrzątkiem i zostawiamy aż lekko skisną.
Słoiki możemy odwrócić do dołu denkiem, żeby się zassały.


2 komentarze:

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń