niedziela, 10 lipca 2011

PRZEPYSZNY GULASZ Z CIELĘCINA, KARCZOCHAMI I BAKŁAŻANEM

Doskonały letni gulasz, lekki (tylko odrobina oliwy) i sycący.

Składniki:

  • 1/2 kg udźca cielęcego
  • duży bakłażan
  • kilka karczochów (u mnie z zalewy)
  • Podłużna jasnozielona papryka lekko pikantna (lub inna)
  • 2 obrane ze skórki i pokrojone w kostkę pomidory (lub z puszki)
  • sól, pieprz, suszona bazylia, listek laurowy (dostałam świeżo-rwane listki z Bari - dziękuję Haniu :*)
  • 4 łyżki oliwy z oliwek

Mięso kroimy w cienkie paseczki i wrzucamy na rozgrzaną oliwę wraz z listkiem laurowym. W tym czasie kroimy paprykę i bakłażana (je nie obieram ze skórki). Dodajemy do podsmażonego już mięsa, podlewamy odrobiną wody i dusimy około 45 minut na małym ogniu.
Gdy bakłażan się rozgotuje a mięso będzie miękkie, dodajemy pomidory, pokrojone na ćwiartki karczochy, łyżeczkę suszonej bazylii, sól i pieprz. Jeśli pomidory będą za kwaśne, możemy dodać również odrobinę cukru.
Dusimy jeszcze przez 15 minut.
Podajemy ze świeżym pieczywem.

5 komentarzy:

  1. a u nas dzisiaj, bakłażan na śniadanie, a cielęcina w postaci steku na obiad - i moje wielkie odkrycie: to mięso jest cudowne!!! mięciutki, soczyste, mmm, pycha! wyobrażam sobie jak bosko musi smakować taki gulasz:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię gotowaną lub pieczoną cielęcinę na kanapki. W dobie obślizgłych wędlin, to dobre rozwiązanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. karczocha z bakłażanem nigdy nie jadłam, ale dzięki twojej propozycji podłapałam niezłe połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. moje ulubione to karczochy z pomidorami

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń