sobota, 9 lipca 2011

SORBET CYTRYNOWO-LIMONKOWY Z... TEQUILLĄ

Fantastyczny, przepyszny aż trudno opisać.
Na początku inspirowałam się moim ukochanym Jamiem, ale już na początku zmieniłam wszystko i... nie żałuję. Choć przyznam, że Jamie często towarzyszy mi w kuchni i nigdy mnie nie rozczarował.

Składniki:

  • szklanka wody
  • 1-2 cytryny (będzie trzeba próbować)
  • 1 limonka
  • 2 szklanki cukru
  • gałązka trawy cytrynowej
  • opakowanie (250g) serka mascarpone
  • i...opcjonalnie :) kieliszek tequili


Naczynie, w którym będziemy zamrażać lody (użyłam ceramicznej salaterki) wkładamy do zamrażalnika.
W garnku gotujemy wodę i cukier wraz z gałązką trawy cytrynowej aż osiągniemy konsystencję syropu.
W przepisie Jamiego nie ma trawy cytrynowej, więc nie będzie strasznej tragedii jeśli jej nie dodamy, ale nadaje ona tak fantastyczny aromat, także naprawdę warto.
Można tez użyć ten syrop do przyrządzenia wody smakowej, które po prostu uwielbiam w czasie upałów i chyba poświęcę im osobny wpis.
Syrop odstawiamy do wystygnięcia.
Ścieramy skórkę z cytryny i limonki a sok wyciskamy i dodajemy do syropu. Najlepiej doprawiać do własnego smaku.

Dodajemy serek mascarpone i dokładnie mieszamy (możemy użyć ubijaczki lub miksera).
Na koniec dodajemy tequilę.
Wkładamy do schłodzonego naczynia i zamrażamy. po kilku godzinach mieszamy masę. Można tę czynność powtarzać, ale niekoniecznie. Podajemy ze świeżymi listkami mięty i np. grenadiną.
Ten sorbet po prostu trzeba spróbować. Jest boski.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń