sobota, 17 września 2011

CYTRYNOWY ŁOSOŚ NA SZPINAKU ZE SMAŻONYMI NA MAŚLE PŁATKAMI MIGDAŁÓW Z CYNAMONOWĄ NUTKĄ

Nazwa strasznie długa i jak powiedziałam Wężowi co to jest i kiedy spróbował, powiedział: "nie wiem, czy bym zamówił coś takiego w restauracji, bo nie potrafiłbym sobie wyobrazić takiego połączenia smaków" ;) Ale potem spałaszowaliśmy wszystko co do okruszka (płatka) ;) Nawet szpinak był grzecznie zjedzony, co się nie zawsze zdarza.
Wyszło bardzo fajne połączenie smaków. Bardzo polecam.

Składniki:

  • 2 filety z łososia
  • skórka i sok z połowy cytryny
  • sól, pieprz
  • odrobina mąki do oprószenia ryby
  • kilka łyżek oliwy z oliwek do smażenia
  • garść płatków migdałów
  • 2 łyżki masła
  • szczypta soli
  • szczypta cynamonu
Szpinak robimy według uznania. Ja zrobiłam liście z wyciśniętym czosnkiem i beszamelem (łyżka masła, łyżka mąki pół szklanki mleka) doprawiłam solą i gałką muszkatołową.

Sok z cytryny mieszamy z otartą skórką, solimy i nacieramy łososia a następnie oprószamy go mąką i smażymy na oliwie.
w tym czasie na maśle podsmażamy płatki migdałów, doprawiamy je solą i szczyptą cynamonu. Słono-maślano-cynamonowy smal jest dla mnie po prostu super i na pewno użyję tego pomysłu do innych ryb lub mięsa.

Na szpinaku układamy rybę posypujemy ją płatkami migdałów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń