środa, 22 lutego 2012

WYLUZOWANE, WINNE UDA


Pomysł na udka, który znalazłam na bardzo fajnym amerykańskim blogu cookingwithsugar.com, przypomina nieco mojego pijanego kurczaka. Jest to super przepis, który robiłam już kilka razy. Zawsze wychodzi i zawsze smakuje. Jak zwykle robiłam go nieco po swojemu, na stronie Sugar znajdziecie go w oryginale.

Składniki:

  • kilogram udek z kurczaka bez skóry i kości
  • 3-4 duże cebule
  • 8-10 ząbków czosnku
  • sól ziołowa
  • pieprz
  • mąka
  • szklanka białego wytrawnego wina
  • oliwa z oliwek 
  • kilka plasterków cytryny
  • sok z cytryny

Udka obsypujemy solą ziołową i pieprzem lub Waszymi ulubionymi ziołami. Obtaczamy w mące i podsmażamy aż się zarumienią na patelni lub od razu w brytfance. Zdejmujemy je na osobny talerz, dolewamy odrobinę oliwy i podsmażamy na niej pokrojoną w duże krążki cebulę a następnie dodajemy pokrojony czosnek. Smażymy chwilę aż cebula się lekko udusi. Zalewamy białym winem i sokiem z cytryny. Układamy na wierzchu udka, zakrywamy pokrywką i pieczemy około 20-30 minut w maksymalnie nagrzanym piekarniku.

2 komentarze:

  1. Właściwie to zdałam sobie sprawę, że akurat kurczaka to ja jeszcze w winie nie robiłam! Podoba mi się taki wyluzowany kurczak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to już jest stały punkt w menu :)
      polecam jeszcze pijanego kurczaka w całości ;)
      http://gotowanienawszystko.blogspot.com/2009/10/pijany-kurczak.html

      Usuń

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń