środa, 22 lutego 2012

SUPPLI AL TELEFONO wersja wegetariańska z szafranem

Od mojej kochanej Justi i jej Męża dostałam na urodziny super książkę z przekąskami. Już ma z tysiąc małych karteczek z zaznaczonymi przepisami "do wypróbowania".
Znalazłam w niej przepis na bezmięsne suppli, ale oczywiście jak to ja, odrobinę go pozmieniałam. Wyznaję zasadę, że książki kucharskie powinny inspirować i pobudzać kreatywność :)


Składniki: na około 12 kuleczek
  • szklanka bulionu (może być z eko kostki warzywnej)
  • 4 łyżki masła
  • drobno posiekana cebulka
  • szklanka ryżu (może być ryż arborio do risotto)
  • pół szklanki białego wina
  • szczypta szafranu
  • pół szklanki startego parmezanu/grana padano lub innego twardego sera
  • 1 jajko
  • pieprz, sól
  • szklanka tartej bułki

mozzarella pokrojona w niewielkie kosteczki (u mnie jeszcze umaczana w pesto verde)
olej do smażenia

W rondelku na maśle należy zeszklić cebulę. Następnie dodajemy ryż, mieszamy, smażymy chwilę a następnie dodajemy wino wymieszane z szafranem. Gdy wino wyparuje dodajemy bulion i gotujemy aż ryż będzie miękki. Jeśli zajdzie taka potrzeba możemy podlać odrobiną więcej wody lub bulionu.
Zostawiamy do wystygnięcia. Do masy dodajemy jajko i parmezan, doprawiamy solą i pieprzem. 
Formujemy kuleczki do każdej wciskając kostkę lub dwie mozzarelli. Obtaczamy kulki w bułce tartej i zostawiamy na chwilę w lodówce.
W rondlu lub na patelni lub we frytkownicy rozgrzewamy olej i smażymy kuleczki.


PS. Już niedługo suppli w wersji z mięsem!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń