piątek, 25 maja 2012

SCHAB CIELĘCY Z SZAŁWIĄ I SZALOTKAMI

Moja ulubiona pani z bazarku poleciła mi "ładny schabik cielęcy". Upiekłam go dziś na obiad i był po prostu rewelacyjny. Mięso rozpływało się w ustach a upieczone szalotki były aksamitne i przepyszne.

Składniki:
  • kilogram schabu cielęcego z kością
  • kilka szalotek
  • 5 małych ząbków czosnku
  • połówka cytryny
  • garść świeżej szałwii
  • sól, pieprz
  • chlust oliwy i chlust wody
  • 100 g masła (około)

Schab umyłam, oczyściłam z błonek. Posoliłam i nadkroiłam kotlety. Pomiędzy kawałki mięsa włożyłam: plaster masła, pół ząbka czosnku, listki szałwii, plaster cytryny. Całość "posadziłam" w brytfannie na pokrojonych niedbale na połówki i ćwiartki szalotkach. Podlałam woda i oliwą, posypałam solą i pieprzem. Piekłam 1,5 godziny w temperaturze 220 stopni pod przykryciem bez termoobiegu.

Podałam z młodymi ziemniakami okraszonymi topionym masłem z koperkiem, solą i pieprzem i szparagami z sosem holenderskim.

1 komentarz:

  1. Wyśmienite składniki. To nie mogło się nie udać.

    Pozdrawiamy Tapenda

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń