poniedziałek, 30 lipca 2012

ORZEŹWIAJĄCA SAŁATKA Z ZIARNAMI QUINOA AGI BĘBENEK

W sobotę Aga uraczyła nas na babskim spotkaniu wspaniałą sałatką z ziarnami quinoi. Pierwszy raz spotkałam się z tą "kaszą". Quinoa inaczej komosa ryżowa, podobno uprawiana była już ponad 5000 lat temu i nazywana przez Inków "matką zbóż". Quinoa jest bardzo zdrowa, jest źródłem białka, manganu, magnezu, wapnia, miedzi, fosforu i żelaza. I co najważniejsze, nie zawiera glutenu.


Sałatka Agi składała się z: 

  • ugotowanych nasion quinoa, 
  • papryki, 
  • ogórka, 
  • czerwonej cebulki, 
  • kolendry (chyba tez natki), 
  • fety i soku z cytryny.

Dzisiaj ją podrobiłam, dodając pomidorki koktajlowe z ogródka mojej Mamy. Nie miałam też czerwonej cebulki - zamieniłam ją na dymkę ze szczypiorkiem.
Jest świetna, idealna na lato zarówno sama jak i dodatek do mięsa. Wężowi podałam razem z rostbefem.

1 komentarz:

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń