piątek, 9 listopada 2012

AROMATYCZNE POLĘDWICZKI WIEPRZOWE ZAPIEKANE W SZYNCE PARMEŃSKIEJ

Ładne, aromatyczne polędwiczki z rozmarynem zapieczone w szynce parmeńskiej podałam wczoraj Chłopakom na obiad.

Składniki:

  • polędwiczka wieprzowa około 1 kg (lub dwie mniejsze)
  • 12 plastrów szynki parmeńskiej
  • 4 gałązki rozmarynu
  • 2 ząbki czosnku
  • 3 łyżki oliwy
  • łyżeczka octu jabłkowego
  • łyżeczka soku z cytryny
  • sól
  • pieprz cytrynowy
  • masło klarowane do smażenia
Polędwiczkę i na szybko zamarynowałam w marynacie z oliwy, wyciśniętego czosnku, pieprzu cytrynowego, soku z cytryny, octu jabłkowego i soli.
Następnie podsmażyłam na klarowanym maśle, tylko tyle, żeby się zarumieniła a nie usmażyła i żeby zamknęły się pory w mięsie.
Następnie zawinęłam każdy kawałek w 3 plastry szynki i włożyłam pod spód gałązki rozmarynu.
Polałam masłem z patelni i zapiekłam około 20 minut aż szynka się zarumieniła a mięso w środku dopiekło.

1 komentarz:

  1. świetny pomysł na polędwiczki, których chyba nie da się nie lubić ;)
    uwielbiam, zwłaszcza grillowane http://www.zgrilla.pl/category/wieprzowina-z-grilla/poledwiczki-wieprzowe-z-grilla/

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń