czwartek, 7 lutego 2013

SOLIANKA

Wczoraj dostałam od Mamy wiele darów. W tym kiszoną kapustę i ogórki. Kapusta rzadko gości na naszym stole i po wykorzystaniu części na surówkę, nie bardzo wiedziałam, co ciekawego zrobić z resztką, która mi została. Ogórków też było sporo i takich dosyć słonych, więc postanowiłam zrobić soliankę, zupę, której nigdy w życiu nie próbowałam. Rozpoczęłam research na Youtube i na fejsbukowej grupie Zdrowo Podjeść. Dostałam kilka przepisów. Filmiki na Youtube nieco mnie wystraszyły, ze względu na dziwne mortadelo-podobne wędliny, które były wrzucane do zupy. Wąż potwierdził, że jest to najtańsza rosyjska zupa. Taka chyba trochę śmieciucha ;)
Do mojej podeszłam ambitnie, udałam się na bazarek do Pani Eli i kupiłam po kawałku mięcha. Odrobinę też zmieniłam przepis, sugerując się tym, co radzili mi bardziej doświadczeni koledzy.
Wężowi smakowało. Ciekawa jestem Waszej opinii ;)

Składniki:

  • kawałek wołowiny 
  • kawałek cielęciny
  • kawałek wieprzowiny
  • kawałek wędzonki np. boczku
  • kawałek kiełbasy
  • 3 cebule
  • 5 ząbków czosnku
  • 6 ogórków
  • odrobina kapusty kiszonej
  • 150g masła
  • oliwa z oliwek
  • garść kaparów
  • garść czarnych oliwek
  • garść zielonych oliwek
  • 4 łyżki koncentratu pomidorowego
  • łyżeczka mielonego kminku
  • listek laurowy
  • ziele angielskie
  • pieprz
  • sól
  • cytryna


Każde z mięs kroimy w drobne paski. Najpierw na oliwie podsmażyłam wołowinę, bo wymaga najdłuższego gotowania. Przełożyłam ją do garnka, zalałam wodą, dodałam kilka ziarenek ziela angielskiego, listek laurowy i zostawiłam, żeby się gotowało. Następnie po kolei smażyłam cielęcinę, boczek i kiełbasę na koniec wieprzowinę. Dodałam do garnka, dolałam wody i gotowałam dalej. Pokrojoną w kostkę cebulę i czosnek przesmażyłam na maśle i dodałam koncentrat pomidorowy. Ostawiłam, na pozostałej części masła przesmażyłam pokrojone w paseczki ogórki i kapustę. Gdy mięso już było miękkie dodałam cebulę, ogórki i kapustę. Doprawiłam kminkiem, solą i pieprzem. Podałam z plasterkiem cytryny i pajdą chleba Karol :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń