piątek, 12 kwietnia 2013

WYMIATAJĄCY SOS WARZYWNY DO MAKARONU, RYŻU, KASZY...

Nie chciało nam się jechać na zakupy w weekend, więc zrobiłam czystkę w lodówce i wyczarowałam przepyszny sos warzywny.
Chłopakom podałam go z tagliatelle, sobie zrobiłam tagliatelle z pokrojonej w paski, blanszowanej cukinii.

Składniki:
  • cukinia
  • zielona słodka papryka
  • 2 zieline papryczki chilli (może być mniej, my lubimy)
  • cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • sos tomate frito (ja miałam gotowy ze sloika)
  • łyżeczka oregano, suszonej bazylii, szałwii
  • sól, pieprz
  • oliwa z olwiek
  • łyżka masła
  • domowe pesto
Na oliwie z masłem podsmażamy szałwię, oregano, bazylię, dodajemy cebulę i czosnek, następnie pokrojoną w drobną kostkę paprykę i papryczki chilli a po chwili cukinię. Warzywa najlepiej smakują, jeśli nie są rozgotowane. Zalewamy je sosem pomidorowym, doprawiamy solą i pieprzem.
Na talerzu dodałam do sosu łyżeczkę domowego pesto.

3 komentarze:

  1. Patrzę na składniki i myślę, że z pewnością jest to smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobre, dobre, wymietliśmy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda dobrze ale nie wiem co to jest "wymiatający sos"? Przeglądałem różne słowniki, encyklopedie i leksykony ale nie znalazłem.
    Pozdrawiam - Piernick.

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń