czwartek, 6 lutego 2020

Orzeźwiająca sałatka z bottarga di muggine

Mój Mąż zamiast czekoladek kupuje mi „śmierdzącą rybę” a ja jestem zachwycona 😂
Uwielbiam bottargę i nie zamieniłabym jej na żadne czekoladki.
I jest zwykle tylko moja, bo w domu nie ma innych amatorów. 
Bottarga di muggine, czyli suszona ikra cefala, to tradycyjny sardyński przysmak. 
Można ją kupić w sklepach w włoskimi produktami również w Polsce. W smaku przypomina trochę kawior, ale ze ma zupełnie inną konsystencję. Osobiście wolę smak bottargi niż kawioru. 
Doskonale sprawdza się jako dodatek do potraw (dobrze łączy z masłem, białym winem, makaronem). Lubię ją też samą lub w towarzystwie orzeźwiającego selera naciowego.


Składniki:
  • 4 łodyżki selera naciowego
  • Bottarga - cieniutkie plasterki - wedle uznania
  • Sok z cytryny lub limonki (dodałam też odrobinę skorki)
  • Sól
  • Pieprz
  • Chlust oliwy z oliwek
Selera pokrój  w cienkie plastry, skrop  sokiem z cytryny lub limonki, dodaj oliwę,  sól i pieprz - pomieszaj. Posyp pokrojoną lub startą bottargą. 
Ja dodałam też dla podbicia świeżego odczucia odrobinę skórki z cytryny. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń