niedziela, 22 marca 2020

Sos marinara - prosty klasyk 🍝👌🏻🇮🇹

Najlepszy sos marinara robi moj Marinero 🥰🧑🏼‍🍳👌🏻
Dziś nie najlepiej się czułam, więc Mąż rządził w kuchni. U nas zawsze to on gotuje makaron. Mnie nigdy nie wyjdzie idealne al dente. Niby prosta rzecz, a tak ważna :) 
Jednym z jego hitów jest prosty i pyszny sos pomidorowy.

✅ Zapraszam do udziału w wydarzeniu na Facebooku „Wspólne gotowanie online”, gdzie podpowiadamy sobie, co gotować w czasie kwarantanny i czym zastępować produkty.



Składniki:
  • biała cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • pomidory świeże obrane i pokrojone lub z puszki ok 400g
  • oliwa z oliwek
  • suszona bazylia i oregano
  • sól, świeżo mielony pieprz
.........
  • lubimy dodać odrobinę papryczki peperoncino (ale nie dużo)
  • niektórzy dodają chlust białego wina
  • jeśli pomidory są za kwaśne to odrobinę cukru
  • kiedy ja gotuję to dodaję też łyżeczkę masła (ale ja tam mam- dodaję masło prawie do wszystkiego 😂)
Na oliwie podsmaż cebulę, czosnek i przyprawy, dodaj pomodory i voila.
Ja mieszam sos i makaron razem przed podaniem.
Mój Mąż woli podać sos na makaronie.

Sosu można używać do pizzy, pieczywa i innych dań.

W obecnej sytuacji gotujemy na dwa dni i „ulepszamy” dania z poprzedniego dnia.
Juto zrobię pewnie zapiekankę z tego sosu i makaronu z jajkiem sadzonym albo z pulpecikami cielęcymi, bo mam zamrożone mięso. 

Bądźcie bezpieczni i zdrowi! 💓🌸🌷



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń