niedziela, 28 marca 2021

Kiełbasa w słoiku


W Wielkopolsce, gdzie spędzam dużo czasu, a może nawet już mieszkam :), kiełbasa w słoiku jest bardzo popularna. Mam swoich ulubionych lokalnych producentów, ale bardzo chciałam zrobić ją sama - wtedy wiem, co jem i co jest w środku.

Z pomocą przyszedł mój Tata, który wędliny robi najlepsze na świecie. 

Oto jego przepis:

  • 1 kg mięsa wieprzowego z łopatki (może być też szynka lub karkówka) - możecie zrobić więcej 
  • na 1 kg mięsa 15-20 g słoniny (20, jeśli mięso jest chude)
  • na 1 kg mięsa 15g soli peklowej, czyli razem ze słoniną ok 17g
  • pół szklanki wody - im więcej, tym więcej będzie galaretki
  • pieprz
  • 1 mały zmiażdżony ząbek czosnku
Mięso i słonina powinny być zmielone na grubych oczkach. Mieszamy wszystkie składniki dokładnie, aż mięso będzie kleiste. Przekładamy do słoików. 
1 pasteryzacja ok 1,5 godziny. Kolejne dwie (ja zostawiłam na noc do wystygnięcia) po 15 min.

Dwa słoiki zrobiłam ze zmielonym wędzonym surowym boczkiem i majerankiem plus masa podstawowa. 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń