Follow by Email/Obserwuj przez Email

środa, 4 października 2017

ROSÓŁ DWUNASTOGODZINNY

Mój odstawowy przepis na bulion.  Rosół pełen kolagenu, glutationu, to prawdziwy balsam dla naszych jelit, stawów i energetyczny zastrzyk dla zdrowia. Gotuj przynajmniej 8 godzin (najlepszy jest 12-godzinny).
Zrób duży garnek rosołu, przecedź i schowaj do lodówki. Używaj jako bazę do innych dań, podawaj na różne sposoby lub pij filiżankę rosołu dziennie.

🍖Użyj dobrego jakościowo mięsa!
Świetne na rosół są ogony wołowe, kości z chrząstkami.
Możesz dodać wołowinę, indyka, kaczkę, cielęcinę (np. gicz), kurczaka wolno-wybiegowego, kurę wiejską.


🍗Mięso wykorzystaj do PHO-sołku, podaj z rosołem, lub zrób pyszną galaretkę (dodaj czosnek, zielony groszek, gotowaną marchewkę, zalej rosołem z odrobiną żelatyny). Możesz też je zmielić, dodać gałkę muszkatołową, jajka lub siemię lniane, ulubione przyprawy i upiec pasztet.


Składniki:
  • Ogony wołowe lub szponder wołowy - 500 g
  • Porcja rosołowa wiejskiej kury lub indyka - 500g
  •  Cebula -  1szt
  • Marchew - 4 szt
  • Pietruszka z nacią - 1-2 szt
  • Seler naciowy - 2 łodygi
  • Seler korzeń - kawałek
  • Por - 1 szt
  • Opcjonalnie: ekologiczne suszone zioła do rosołu
  • Sól himalajska
  • Lubczyk świeży (łodyga) lub suszony (łyżeczka) lub łyżka domowego maggi z lubczyku
  • Kurkuma
  • Pieprz
  • Woda

Umyj mięso.
Zalej do 3/4 dużego garnka filtrowaną zimną wodą.
Zacznij gotować, gdy się zagotuje ściągnij szum i zmniejsz ogień.
Opal cebulę.
Dodaj warzywa i przyprawy.
Gotuj na małym ogniu przez 8-12 godzin.
Dopraw solą i pieprzem.
Przecedź, przelej do słoika i trzymaj w lodówce.

1 komentarz:

  1. czy stawów, to nie wiem.. kolagen się trawi w żołądku ;) a jedzenie galaretek na stawy to bajka ;) co nie zmienia faktu, że rosołek pyszny, pozazdrościć cierpliwości :)

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna&Co.

Łączna liczba wyświetleń