wtorek, 15 października 2013

SAŁATKA Z PĘCZAKU, BURAKÓW I ORZECHÓW WŁOSKICH

Dzisiaj byłam wyjątkowo dumna z siebie. Wymyśliłam nową sałatkę z kaszy, która na dodatek smakowała Chłopakom - ziemniakożercom, co mnie dodatkowo mile zaskoczyło. 
Podałam do niej steki z polędwicy wołowej i gotowaną na parze fasolkę szparagową.
Moim zdaniem sałatkę można zjeść również samą na lunch.

Składniki:
  • filiżanka pęczaku
  • cebula
  • ząbek czosnku
  • oliwa z oliwek
  • ocet balsamiczny
  • sól, pieprz
  • orzechy włoskie
  • natka z pietruszki
  • 3 ugotowane buraki

Pęczak wrzucamy do wrzątku i gotujemy aż będzie miękki. Na oliwie z oliwek smażymy drobno pokrojona cebulę i czosnek, po chwili dodajemy ugotowane pokrojone w kostkę buraki. Doprawiamy solą, pieprzem, octem balsamicznym i mieszamy z pęczakiem. Osobno prażymy posiekane lub stłuczone (torebka+tłuczek do mięsa) orzechy włoskie i mieszamy z resztą składników.

1 komentarz:

  1. zrobiłem, skosztowałem, oniemiałem...Moja wersja była z pstrągiem łosiowowym

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń