niedziela, 24 maja 2015

ZUPA KREM Z KAPUSTY KISZONEJ - NIE UWIERZYCIE! TO JEST SUPER :)

Ostatnio, jak nigdy, mam ochotę na kiszoną kapustę. Nie lubię kapuśniaku, nie lubię bigosu, ale surową kapustę w ostatnich dniach mogę jeść garściami - nie wiem, co się stało, rodziny z pewnością nie powiększam ;)
Dostałam od wspaniałej dietetyczki Ilony Cicheckiej pomysły na różne jadłospisy i był tam przepis na ów krem. Aż się zdziwiłam i do niej zadzwoniłam, zapytać, czy go robiła i czy jest dobry i jak to w ogóle możliwe, że krem z kapuchy kiszonej?! Nigdy o czymś takim nie słyszałam. Uspokoiła, że dobry i że robiła. Postanowiłam koniecznie spróbować w tym celu w GalMoku nabyłam ponad pól kilo kapusty kiszonej z przyprawami. Przepis udoskonaliłam ziemniakami, żeby było bardziej kremowo :) Ale osoby stroniące od tego warzywa, zapewniam, że w oryginalnym przepisie ich nie ma.

Składniki:

  • pół kg kapusty kiszonej
  • 2 marchewki
  • 1 pietruszka
  • opcjonalnie (nie w IO): 3-4 średnie ziemniaki
  • nieduży kawałek selera
  • 1 cebula
  • 3 łyżki oliwy z oliwek (lub innego oleju)
  • sól, pieprz i łyżka cukru (przy IO ksylitol)
  • pół litra bulionu warzywnego
  • pół litra wody
  • pół łyżeczki kminku (u mnie mielony)
  • pół łyżeczki kurkumy



Pokrojone warzywa podsmażamy przez kilka minut na oliwie, dodajemy przyprawy, zalewamy bulionem i wodą i gotujemy przez kolejne kilka minut aż warzywa zmiękną. Następnie dokładamy kapustę i gotujemy aż wszystko będzie miękkie, tak około 45 minut. Na koniec miksujemy na krem i doprawiamy do smaku solą i pieprzem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń