wtorek, 22 lutego 2011

DODATKI: 2 POMYSŁY NA PESTO VERDE + MASŁO ANCHOIS + PESTO Z RUKOLI

PESTO VERDE I - tradycyjne
Jest to mój pierwszy, tradycyjny sposób na przyrządzanie pesto z bazylii.
Składniki:

  • pęczek bazylii, 
  • ząbek czosnku, 
  • sól, 
  • prażone orzeszki pinii, 
  • parmezan, 
  • oliwa z oliwek

Wszystkie składniki miksujemy blenderem.
Pesto możemy trzymać w lodówce w zamkniętym pojemniku/słoiczku przez kilka dni.


PESTO VERDE II - łagodne, pyszne
Dzisiaj wymyśliłam nowy przepis na pesto. Wyszło wspaniałe. Już prawie wszystko zjedliśmy :)

Składniki: 

  • pęczek bazylii, 
  • ząbek czosnku, 
  • sól, 
  • prażone orzeszki pinii, 
  • oliwa z orzechów włoskich, 
  • ser: u mnie dojrzewający, twardy polski Bursztyn i Rubin (opcjonalnie: parmezan lub grana padano)
Wszystkie składniki miksujemy blenderem.
Pesto możemy trzymać w lodówce w zamkniętym pojemniku/słoiczku przez kilka dni.

MASEŁKO ANCHOIS
Idealne jako dodatek do mięsa, ale też do pieczywa.
Składniki: miękkie masło (prawdziwe) 1/3 kostki, garść posiekanej natki z pietruszki, 3-4 posiekane fileciki anchois, sól, pieprz, kilka kropel soku z cytryny lub limonki


Składniki mieszamy razem (ja siekam wszystko na desce i rozgniatam widelcem), odstawiamy na chwilę do lodówki.


PESTO Z RUKOLI



  • Duży pęczek rukoli
  • Garść orzeszków pinii
  • Oliwa z orzechów włoskich lub oliwek
  • sól
  • ząbek czosnku
  • garść pokruszonego parmezanu lub innego twardego sera
  • pikantna papryczka (u mnie habanero bez pestek)



Wszystkie składniki miksujemy. Przekładamy do nacyznia/pojemnika, możemy zalać oliwą. Przechowujemy w lodówce.
Doskonałe z ciabattą, makaronem. Upiekłam też z tym pesto pszteciki z ciasta francuskiego.

1 komentarz:

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń