poniedziałek, 31 października 2011

CIASTO Z DYNI

Bardzo fajne, wilgotne ciasto... takie cynamonowo-bakaliowe preludium do świątecznych pierniczków i pierników:)


Składniki:

  • pół rozpuszczonego masła
  • 3 jajka
  • 2 szklanki mąki
  • szklanka cukru lub cukru pudru
  • łyżeczka sody
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • cukier waniliowy
  • łyżeczka cynamonu (można dodać też przyprawę do piernika) 
  • 2 szklanki startej lub zmiksowanej dyni
  • mały słoiczek powideł (u mnie śliwkowe)
  • bakalie: u mnie orzechy włoskie, migdały, śliwki, morele i rodzynki, skórka pomarańczowa

Wszystkie składniki mieszamy i pieczemy około godziny w 180-200 stopniach. 
Zrobiłam do ciasta polewę z gorzkiej czekolady i posypałam prażonymi płatkami migdałów.

DYNIOWE PRZEPISY:

5 komentarzy:

  1. Czy dynia ma być gotowana,czy surowa?

    OdpowiedzUsuń
  2. surowa. starta na tarce lub zmiksowana.

    OdpowiedzUsuń
  3. zakalec mi wyszedł :-(

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety mi też wyszedł zakalec. Jak tego uniknąć następnym razem?

    OdpowiedzUsuń
  5. zakalec jest dobry. A jak nie chcecie, to nie mieszajcie wszystkiego od razu jak popadnie.

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń