poniedziałek, 29 października 2012

REWELACYJNA SAŁATKA Z BURAKÓW, ZIEMNIAKÓW I MARYNOWANEJ CEBULKI

Buraczki chodziły za mną, chodziły aż mnie dogoniły ;)
Myślałam o czymś w rodzaju rosyjskiej sałatki z buraczkami, którą zwykle podaje się ze śledziem, tylko ja nie chciałam ze śledziem. I wymyśliłam takie oto cudo.
Koleżanka, która akurat gościła u nas powiedziała, że dopóki nie spróbowała, nie wierzyła, że z tak prostych składników wyjdzie coś tak pysznego. Zrobiła ze 3 dokładki, ja z resztą też nie byłam wcale w tyle ;)
Bardzo polecam, jest posta i pyszna. 
Na dodatek kupiłam gotowane buraczki w całości, więc miałam mniej roboty.

Składniki:
500g buraków (około 2 dużych sztuk)
1 kg ziemniaków (około 6-8 średnich sztuk)
łyżka majonezu
4 łyżki oliwy z oliwek
sól
pieprz
1 cebula
1 łyżka soli
wrzątek
8 łyżek octu balsamicznego (do marynowania cebuli może być zwykły lub winny)

Najpierw marynujemy cebulę. Kroimy ją w piórka, posypujemy łyżką soli, 4 łyżkami octu (nie musi być balsamiczny) i zalewamy wrzątkiem. Zostawiamy na około godzinę - aż wystygnie i się zamarynuje.
Buraczki obieramy, gotujemy i po wystygnięciu kroimy w słupki.
Ziemniaki gotujemy w mundurkach, obieramy i kroimy w spore kawałki.
Mieszamy buraczki, ziemniaki i cebulę, dodajemy sól, pieprz, oliwę z oliwek, 4 łyżki octu balsamicznego, łyżkę majonezu. Możemy doprawić do smaku większą ilością octu lub majonezu - to już zależy od Was. 

Smacznego!

PS. sałatka jest pyszna z rostbefem na zimno w wersji surowej lub pieczonej.

1 komentarz:

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń