czwartek, 10 września 2009

TOMATE FRITO

Mój ulubiony przecier pomidorowy, dostępny w każdym hiszpańskim sklepie, u nas niestety mało popularny.

Kiedyś wykupiłam wszystkie puszki tomate frito, jakie udało nam się znaleźć w Piotrze i Pawle w Jankach, ale niestety nie uzupełnili zapasów (a mogliby- bo znowu bym wykupiła- to taki mój cichy apel ;)







Składniki:
(ja zwykle robię podwójna ilość)
2 duże cebule
3-4 ząbki czosnku
oliwa z oliwek
przecier pomidorowy z kartonika (ale bez przypraw: same pomidory)
lub świeże pomidory przetarte przez sitko (około 500 ml)
sól, cukier

Podmażamy cebulkę i 4 ząbki czosnku na oliwie z oliwek aż się zarumienią. Dodajemy przecier lub świeże pomidory, dodajemy cukier (około łyżki lub więcej) i sól
Miksujemy blenderem i mamy polskie domowe Tomate Frito :)

Spaghetti z takim sosem to jedno z moich najulubieńszych dań! A najlepiej smakuje jak przyrządzi i poda je mój Ukochany :)
Dodaję go również do bakłażanów i wszystkiego do czego dodaje się sos pomidorowy.
Zwykle robię zapas i zamrażam w pojemniczkach. Można też pasteryzować.

Warto spróbować, bo naprawdę jest świetny!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń