poniedziałek, 18 marca 2013

ZAPIEKANKA Z CIELĘCINĄ PRZEPIS DLA MARTY

Lubię robić na imprezy zapiekanki makaronowe lub ryżowe- bo można je przyrządzić wcześniej, wstawić do piekarnika i nie stać przy garnkach, kiedy przyjdą goście.
Do zapiekanek i sałatek najczęściej używam drobnego makaronu przypominającego wyglądem ryż.

Jakiś czas temu zrobiłam zapiekankę z cielęciną i zapomniałam jak. Marta kilka razy prosiła mnie o przepis, więc spróbowałam go zrekonstruować robiąc kolejną zapiekankę, mam nadzieję, że jest bliska pierwowzoru :)

Składniki:
  • 400 g mielonej cielęciny
  • 500 g makaronu w kształcie ryżu (lub innego dowolnego) - przy IO al dente lub makaron ryżowy lub ryż brązowy
  • cebula
  • 2 ząbki czosnku'
  • 2 małe cukinie
  • 3 marchewki (najlepiej młode)
  • 400 g tomate frito (smażonych pomidorów domowych lub do kupienia np. tutaj.)
  • sól, pieprz, łyżeczka oregano, łyżeczka bazylii
  • oliwa z oliwek
  • łyżka masła
  • ser do posypania
Na oliwie z masłem podsmażamy cebulę, czosnek, marchewkę i przyprawy. Po chwili dodajemy startą na tarce cukinię. Osobno na oliwie i maśle podsmażamy mięso. Mieszamy z warzywami. Dodajemy tomate frito i mieszamy z makaronem ugotowanym al dente. Posypujemy serem i zapiekamy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń