czwartek, 28 stycznia 2010

MOZARELLA MARYNOWANA

I znowu inspiracja panem O. ;) Jest to całkiem nowe spojrzenie na mozarellę :)


Sałatka przepyszna, gdy chwilę postoi przechodzi zapachem cytryny. Przypomina mi w smaku pastel fresco z syropem cytrynowym, ale w wersji wytrawnej.

Składniki dla 4 osób:
4 kulki mozarelli
6-8 łyżek gęstej śmietany
papryczka chilli
1/2 cytryny
oliwa z oliwek
sól, świeżo mielony pieprz
garść swieżych lub suszonych ziół:
(w oryginale świeży tymianek, w mojej wersji mięta i natka)

Mozarellę kroimy w plastry i układamy na talerzu. Rozsmarowujemy na każdym plastrze śmietanę.
Skrapiamy sokiem z cytryny. Kroimy wypestkowaną papryczkę w cieniutkie paseczki. Obieramy cieńką warstwę skórki z cytryny, kroimy na drobne kawałki i posypujemy mozarellę.  Skrapiamy oliwą, dodajemy sól i świeżo mielony pieprz.

Taką sałatka może postać ze 2 dni w lodówce.

Możemy obłożyć nią kawałki ryby i zapiec (30-40 minut 180 stopni)

Ja tak zrobiłam z filetem z limady. Niebo w gębie!

6 komentarzy:

  1. O, to musi być dobre!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha! Tak właśnie robiłem rybkę 9 listopada 09 . Naprawdę super! Cytryna wie co dobre z cytryną!
    pzdr !

    OdpowiedzUsuń
  3. W koncu żyję w swoim własnym cytrynowym świecie ;)

    A widzisz! Mam Cię tutaj: ;-)

    http://gutki.blogspot.com/2009/11/duzo-roboty.html

    Ta mozarelka jest super. Na pewno powtórzę niedługo w wersji z rybką i bez.

    OdpowiedzUsuń
  4. Podpowiedzcie mi, proszę, jak się robi taką liste blogów, do których zaglądam na swojej stronie?
    Ja trzymam wiele fajnych blogow qlinarnych w ulubionych a bloggera jeszcze nie ogarnęłam do końca musze przyznać ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo interesujacy ten przepis,podoba mi sie :)
    A liste blogow dodajesz w gadzetach "lista blogow" i jak ja dodasz,to musisz po kolei ulubione blogi wyswietlac i kopiowac do tej listy...kurcze,pewnie wcale nie pomoglam :( sprobuj po prostu,bo nie wiem,jak to pisemnie wytlumaczyc :(
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń