poniedziałek, 12 września 2011

TORT OSIEMNASTKOWY LOCZKA - Z 3 RODZAJÓW CZEKOLADY I TOFFI

Właśnie zrobiłam totalny Osiemnastkowy TORT!
Mega wypas, SNIKERS wśród tortów w sumie 4 tabliczki czekolady!
Ciasto czeko z kawałkami czekolady, masa toffi, masa mascarpone i masa z 3 tabliczek czekolady na wierzch: białej, mlecznej i gorzkiej do tego płatki migdałów i Lila Stars Maxis!
Umorusana i w szoku pozdrawiam wszystkich osiemnastolatków! To były piękne czasy... ;)))

A szczególnie pozdrawiam jednego :)

AVE LOCZEK! Słodkiego, wspaniałego, dorosłego życia :-)

Składniki ciasto:

  • szklanka cukru
  • 2 szklanki mąki
  • cukier waniliowy
  • szklanka oleju (u mnie z orzechów włoskich)
  • łyżeczka proszku do pieczenia (mała, płaska)
  • 5 jajek
  • tabliczka gorzkiej czekolady (posiekanej na kawałki)
  • pół szklanki kakao (zależy ile lubicie, ja dałam chyba więcej)


Żółtka ucieramy z cukrem a białka ubijamy. Do żółtek dodajemy olej, mąkę i proszek do pieczenia na koniec białka i pokruszoną czekoladę. Przekładamy ciasto do nasmarowanej tłuszczem tortownicy i pieczemy około godziny (sprawdzając patyczkiem) w nagrzanym do 180-200 stopni piekarniku.

Poncz zrobiłam z herbaty cynamon-mango, ale możecie zrobić z dowolnej z cukrem i alkoholem (np. stary dobry spirytus lub brandy).

Masa mascarpone:
serek mascarpone 250g
śmietanka kremówka 250ml
4 łyżki cukru pudru

Najpierw ubijam śmietanę, następnie rozmiksowuję serek i dodaję do niego ubitą śmietankę. Masę wstawiam na chwilę do lodówki.

Masa toffi:  mój ulubiony sposób to po prostu gotowanie w wodzie przez 3 godziny puszki słodzonego mleka skondensowanego. Jeśli interesuje Was kajmak, kiedyś popełniłam artykuł na ten temat, który znajdziecie tu.

Masa ganache: w oryginale jest ze śmietanką kremówką, ja dodałam mleka, bo tort po prostu i tak ocieka słodyczą.
pół szklanki mleka + tabliczka czekolady (ja zrobiłam trzy rodzaje: z białej, mlecznej i gorzkiej)

Tort kroimy na krążki i przekładamy masą mascarpone, tofii (u mnie na wierzchu) polewamy masami z czekolady, obsypujemy prażonymi płatkami z migdałów i ozdabiamy Lila Stars.
Lub ozdabiamy wedle uznania :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń