sobota, 21 listopada 2009

QUICHE ZE SZPINAKIEM I JAJKAMI

AKCJĘ Z JAJEM CZAS ZACZĄĆ! :)

Postanowiłam wypróbować przepis na kruche ciasto z książki Michaela Roux "Jajka".
Jeszcze nigdy nie robiłam quiche, ale oglądałam sobie kulinarne popisy Mirabelki i bardzo mi się spodobał pomysł :)


Kruche ciasto robiłam według przepisu z książki, nadzienie wymyśliłam sama.

CIASTO:
250g mąki
125g miękkigo masła
1 średnie jajko
1 łyżeczka soli
2 łyżeczki cukru

Ciasto zagniatamy aż wszystkie składniki się połączą. Formujemy kulę, owijamy folią spożywczą i wkładamy do lodówki na około 2 godziny.

Po wyjęciu z lodówki kroimy je na cienkie plastry i układamy w brytfance, którą wkładamy z powrotem do lodówki na kilkanaście minut.
W książce jest wersja z wałkowaniem ciasta, ja wolę je kroić metodą Oliviera.
Przygotowywałam danie dla dwóch osób, więc zużyłam połowę ciasta.
Można je przechowywać w lodówce przez kilka dni lub zamrozić.

Na wierzch brytfanki układamy kawałek papieru do pieczenia i wsypujemy suszony groch lub fasolę.
Pieczemy w temperaturze 200 stopni przez 20 minut.
Studzimy ciasto.



FARSZ:
mrożony szpinak
3 ząbki czosnku
2 łyżki kwaśnej, gęstej śmietany
gałka muszkatołowa, sól, pieprz
2 łyżki oliwy z oliwek

4 jajka

Szpinak rozmrażamy. Na niewielkiej ilości oliwy podsmażamy czosnek pokrojony w plasterki. Dodajemy go do szpinaku razem z 2 łyżkami śmietany. Doprawiamy gałką muszkatołową, solą i pieprzem.
Wykładamy foremkę z kruchego ciasta farszem.
Robimy otworki na jajka i wbijamy je.
Pieczemy jeszcze około 20 minut w temperaturze 150 stopni aż jajka się zetną (w zależności czy lubimy mniej czy bardziej ścięte)


Smacznego!

2 komentarze:

Dzięki za komentarz! Wszystkiego smacznego! :) Cytryna 🍋

Łączna liczba wyświetleń